Saturday, February 20, 2010

sofea demam..



masa petang aku ambik sofea.. dia happy je.. takde tanda2 nak sakit pun.. aku pun mcm biasa.. mandikan sofea.. mlam tu lepak update blog.. sofea pun main2 dgn barang masak dia.. sambil tgk iklan kat tv.. pastu.. aku bwk dia gi makan chowkuewtiow dpn umah.. tpi sofea kongsi nasik lemak dgn papa dia..

balik je umah dalam kul 10.30 dia start dah.. mula2 nak start demam tu dia cirit.. byk giler.. pastu tiba2 muntah.. nangis2 muntah lagi.. then sofea mintak air time nak tido.. sedih pulak aku tgk dia.. badan dah lemah.. tak bermaya.. bukak mata pun mcm tak larat sgt dah.. aku pun bgi dia minum air masak.. tak lama pastu dia muntah lagi.. keluar abis semua air masak yang dia minum..

kul 2 pagi tu aku rasa mcm nak menangis tgk dia meraung.. aku tgk perut dia dah kempis.. asal dia makan je.. muntah.. makan.. muntah.. kul 3 pagi.. dia cirit.. dia baring.. pusing kiri kanan.. aku dah bau lain mcm tgk2 dia cirit lagi.. lepas aku salin pampers dia.. dia tidur jap..

pastu dia mintak air lagi.. aku tak nak bgi.. sbb nanti dia muntah air lagi.. tapi.. merengek dia.. dia mintak ais pulak.. aku memang mengantuk sgt2.. esok nak keje.. aku bgi dia ais.. 3 ketul gak.. aku tertido..

sekali mmg betul la.. dia muntah lagi.. & cirit lagi.. ape kene budak ni lain macam je.. tapi aku tak nak ingat bukan2.. at last kul 5 kot baru dia boleh tido.. kesiannya sofea.. aku tak kisah aku penat ke.. mengantuk ke.. tapi demi sofea aku sanggup bersengkang mata.. mmg aku tak bleh tidur pun kalau dah anak aku muntah.. cirit2.. nangis.. leh tido ke??

No comments: